ДО ЄВРОСОЮЗУ — НА ВЕЛОДРЕЗИНІ!

На Рахівщині мають намір реалізувати креативний туристично-транспортний проект

Дуже важливою в контексті розвитку туристичної сфери Закарпаття є ідея щодо відновлення руху «історичних» потягів через Рахів до Румунії, Будапешта та Праги.

Як нещодавно повідомив із цього приводу Закарпатську обласну державну адміністрацію заступник міністра інфраструктури України В.Корнієнко, вирішення цієї проблеми знаходить у Мініфраструктури та «Укрзалізниці» підтримку. Більше того, урядовець наголошує, що «запровадження руху міжнародних міжрегіональних поїздів через станцію Рахів до Румунії, Угорщини, Чехії створило б умови для розвитку міждержавних стосунків, збільшення потоку туристів у обох напрямках, економічного та соціального розвитку прилеглих регіонів», а також міністерством здійснюється актуалізація регіональної карти Транскарпатської транспортної мережі та опрацьовується питання залучення фінансування для реалізації цього проекту.

Крім того, відповідно до Програми спільних дій Закарпатської обласної державної адміністрації та префектури румунського повіту Марамуреш на 2016 рік, передбачено проведення робочої наради зацікавлених сторін з опрацювання організаційних та інженерно-технічних аспектів відновлення руху «історичних» потягів через м.Рахів. Але для реалізації цього проекту потрібні значні кошти та й чимало часу. І тому тут могла би бути дуже корисною щойно запропонована ідея київського підприємця, члена ініціативної групи із опрацювання проекту відкриття руху пасажирських потягів до Рахова й далі до Румунії Івана Шостака щодо використання на ділянці залізничної колії, яка зараз не задбана (Рахів — держкордон), велодрезин як туристичної атракції та транспортного засобу для екскурсій відпочиваючих із Рахова до Костилівки, географічного центру Європи та румунського поселення Валя Вишеулуй.

Велодрезини активно та ефективно використовуються в сусідніх польських Бещадах. На думку Івана Шостака, осередком реалізації цього проекту може бути центр Європи або станція Берлибаш (с.Костилівка). Крім того, пропонується в старовинній станційній будівлі облаштувати «Берлибаський музей Марамороської залізниці», 120-річчя введення в експлуатацію якої виповнилося нещодавно.

Актуальність такого проекту, на думку його автора, обумовлюється, по-перше, тим, що такої атракції в екологічному регіоні, та ще в самому центрі Європи, немає в радіусі щонайменше 300 км.

По-друге, у місті Вішеу-де-Сус (побратим Рахова) за 30 км від прикордонного поселення Валя Вишеулуй успішно функціонує популярна в туристів вузькоколійка, цільовою аудиторією якої є шанувальники колії. За один тільки сезон сюди приїжджає близько 15 тисяч туристів, значна частина яких – з країн Західної Європи.

По-третє, взаємна реклама вишівської вузьколійки та «рахівських велодрезин» у поєднанні з «відкритими воротами» на українсько-румунському кордоні можуть дати значний приріст туристів для кожного з партнерів.

Пропонується паралельно опрацювати питання організації руху туристичних трамваїв за маршрутом Рахів – Валя Вишеулуй. А таких прикладів у Європі теж чимало. Тут варто також нагадати, що для реалізації цих проектів уже створено необхідні передумови. Так, підписано відповідні угоди між Кабінетом Міністрів України та урядом Румунії в галузі залізничного транспорту (2004) та про пункти пропуску через українсько-румунський державний кордон (2006). Відповідно до цих документів Постановою уряду України №629 від 12.05.2004 року прикордонний перегін Берлибаш — Валя Вишеулуй визначено для перетинання державного українсько-румунського кордону залізничним транспортом, а також передбачено, що рух українських транзитних потягів на ділянці залізниці Румунії (державний кордон—Валя Вишеулуй—Сігетул Мармаіцей—Кимпулунг ла Тиса—державний кордон) визначається угодою між залізничними адміністраціями обох держав. Українську станцію Берлибаш та румунську Валя Вишеулуй визнано прикордонними станціями.

Іншою ж Постановою Кабінету Міністрів України №1445 від 18.10.2006 року затверджено «Ділове—Валя Вишеулуй» пунктом пропуску через українсько-румунський державний кордон. Крім того, підписано угоду між Кабінетом Міністрів України та урядом Румунії про місцевий прикордонний рух (затверджено Постановою Кабінету Міністрів №164 від 31.03.2015 р.). Є сподівання, що найближчим часом буде відкрито Генеральне консульство Румунії у Солотвині, що теж полегшить отримання відповідних дозволів для перетину державного кордону.

Федір ГАМОР,
заступник директора Карпатського біосферного заповідника, професор,
член ініціативної групи
з відновлення руху
«історичних» потягів

Будьте першим, хто прокоментує цю новину!

Залишити коментар

Вашу електронну пошту не буде опубліковано.


*