Субота
16 грудня 2017 р.
Електронна версія газети
Нехай у ваш дім приходять тільки добрі новини

Микола ЩАДЕЙ: «ЩОБ ПОКРАЩУВАЛАСЯ МІСЬКА ВЕЛОІНФРАСТРУКТУРА,

МАЄ БУТИ БАЧЕННЯ ЇЇ РОЗВИТКУ»

У країнах Європи пересування на велосипедах вважається звичним як для пересічного робітника, так і для міністра. На жаль, у нас культура велоруху досі перебуває на низькому рівні.  Як усе-таки він розвивається на Закарпатті – розпитую в керівника облорганізації ФСТ «Спартак», очільника велосипедного клубу «Лідер» Миколи Щадея.

Нещодавно Ви провели відкритий кубок Ужгорода «Велолідер», де взяли участь як малі, так і дорослі. Яка його мета?

– Робили ми це задля популяризації велоспорту, загалом велокультури в регіоні. Хотіли провести змагання між школами міста, навіть між дітками з садочків.

Кінцевим завданням нашого клубу є зацікавити дітей велоспортом. Слід зауважити, що дуже активно себе проявила класний керівник ЗОШ №19 Марина Тегза, яка заохотила включитися у змагання 10-х учнів. Окрім власне учасників, у них була й чимала група підтримки зі школи. Дуже добре, що наш захід мав спонсорів, тож переможці та призери отримали унікальні медалі, кубок та різні велопризи.

Ми на змаганнях кілька разів оголошували, що на базі ужгородських ЗОШ №20 та №5 працюють кваліфіковані тренери й постійно проводять набір бажаючих займатися велоспортом.

Наймолодші учасники змагань кубка «Велолідер»

А що скажете взагалі про велорух у нас?

– На жаль, змушений констатувати, що нині він вкрай слабкий. Біля окремих шкіл навіть відсутні велопарковки. Ці змагання й покликані пропагувати велокультуру.

Можливо, відповідальні особи, які були там присутні, більше уваги приділятимуть встановленню нових велопарковок та велодоріжок. Нам слід працювати над підвищенням рівня культури. До прикладу, нещодавно десь бачив порівняльну статтю про життя металургійно-хімічного міста в Німеччині та українського Запоріжжя. Біля зарубіжного заводу на критій велопарковці знаходилися кілька тисяч велосипедів, а у нас взагалі не було. Щоб розвивати велоінфраструктуру, спочатку має бути якесь бачення в людей, котрі відповідають за міську інфраструктуру. Його, на жаль, поки немає. Чому б не поїхати нашим фахівцям у Францію, Німеччину, Голландію – вивчити їхній досвід.

Чи співпрацює ваш велоклуб із іншими організаціями?

– Так, до прикладу, в змаганнях нам допомагали «Спорт для всіх», КО ДЮСШ «Спартак», відділення НОК в області, ГО «FORZA», Фундація підтримки закарпатського мистецтва. UBC також допомагали в організації траси під час весняного кубка. Спільно проводили акцію, присвячену оголошенню безвізового режиму. Тобто там, де наші заходи збігаються з велолюбителями UBC, обов’язково звертаємося до них.  

Роман СЕНИШИН

Свіжий номер газети

новини

Calendar

Пн
Втр
Срд
Чтв
Птн
Сбт
Ндл
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
December 2017
 

...