НА ВІДРІЗКУ ДОРОГИ ДО КПП «ДЯКОВО»

діятиме Тимчасова схема організації дорожнього руху

На контрольно-пропускному пункті українсько-румунського кордону «Дяково – Халмеу», що на Виноградівщині, знову черги з кількох десятків, а на вихідні й у першій половині тижня – з понад сотні вантажівок, які прямують з України в Румунію: машини Білорусії, Молдавії, Турції, Сербії, Словаччини тощо.

Черга розтягується вздовж доріг у селах Ботар і Неветленфолу. Місцеві жителі скаржаться, що фури створюють низку незручностей – від неможливості заїхати у власні двори до галасу, забрудненості повітря, сміття… Та й водії, за словами людей, часто-густо поводяться неадекватно. Від високої температури під важкими фурами руйнується дорога, тріскають оселі тощо. Словом, розмірене сільське життя зрушене.

22 червня в Неветленфолу з ініціативи крайового депутата Карла Резеша та сільського голови Йожефа Оросі відбулася розширена виїзна нарада з участю голови облради Михайла Рівіса та його першого заступника Йосипа Борто, начальника відділу зовнішніх зв’язків, міжнародної технічної допомоги та протоколу Василя Маковського, керівництва Виноградівського району, районного відділу поліції, митного поста «Дяково» та прикордонної служби, «Укртрансбезпеки», сільської ради, депутатів обласної та районної рад, представників громадськості.

Карло Резеш насамперед подякував керівництву облради за бажання допомогти громаді. Наголосив, що це єдиний на українсько-румунському кордоні КПП, через який ідуть великогабаритні перевезення, та через обмежену пропускну потужність румунської митниці фури стоять частково й на території села.

«Черги на виїзд із України виникають у вихідні та на початку тижня, – зазначив начальник митного поста «Дяково» Микола Веремчук. – Кількість транс­портних засобів тут постійно зростає. На 20 червня 2017-го їх оформили на 20 відсотків більше порівняно з минулим роком – 5380 одиниць. Тобто їх кількість наближається, а часто й перевищує проектну середньодобову пропускну спроможність. Для уникнення черг працівники поста прискорюють митне оформлення, координують свої дії з прикордонниками та румунською митницею». І це правда. Завдяки постійній співпраці вдається пропустити більше машин. Та це не знімає напруги в селі. Як бути? Відповідь на це питання й шукали учасники наради.

Михайло Рівіс уважно вислухав усіх, поспілкувався з селянами та водіями. Останні скаржилися на спеку, відсутність елементарного побутового сервісу. Словом, у кожного своя правда. І ті, й ті стали заручниками ситуації, з якої треба знайти вихід. Пропонувалися різні варіанти: від облаштування відповідних парковок до спорудження митного терміналу десь на околиці на 200 машин із усім сервісом. Звучала й така ідея: з дотриманням правових норм спільними групами прикордонників, поліції та добровільних формувань громади регулювати рух машин у бік КПП.

«Щоб зняти напругу серед людей якомога скоріше, необхідно спільно виробити Тимчасову схему організації дорожнього руху на ділянці автодороги до КПП «Дяково», затвердити її рішенням Виноградівської райради, спільним розпорядженням керівництва поліції й прикордонної служби, а також ОДА та облради», – підвів риску М. Рівіс. Згадана схема повинна включити «обрізку» черги в село, облаштування відповідних дорожніх знаків від району до населеного пункту з оновленням розмітки, регулювання руху транспорту та організацію на початку села тимчасового контрольного пункту з участю представників поліції, прикордонної служби та громадських активістів, які стежитимуть, аби вантажівки стояли до та за межами Неветленфолу і пропускали до КПП по рації машини «пакетом», приміром 20. Відтак слід шукати предметного вирішення питання.

У ході спілкування люди із тугою згадували свою мрію, яка мала шанс на реалізацію, – спільний з Євросоюзом проект щодо побудови нового КП «Дяково» дещо на віддалі від існуючого, але з об’їзною дорогою, інфраструктурою, під’їзними шляхами та переїздом через залізничну колію, з кількома смугами на КПП тощо. «Це був масштабний проект, на який Європа виділила серйозні фінанси. Та через недолуге керування з боку колись Митної служби, потім Міндоходів, а нині ДФС 3,5 млн євро повернуті до ЄС. «Коли приїздили до нас на зустріч представники Технічного секретаріату з Бухареста, ми просили укласти угоду з реконструкції КПП на крайовому рівні, що дало б можливість обласній владі контролювати виконання робіт, їх
якість та терміни», – зауважив М. Рівіс, додавши, що маємо такі ж розбиті пункти пропуску «Лужанка – Берегшурань» та «Ужгород – Вишнє Нємецьке». Кошти, виділені на реконструкцію цих КПП, скоріш за все, також будуть повернуті до Євросоюзу, а ми залишимося з тим, що є.

Гостро ставили жителі сіл Ботар і Неветленфолу питання зруйнованих доріг. Очільник облради інформував, що на ремонт відрізку міжнародної траси Вилок – Неветленфолу – КПП «Дяково» виділено кошти з держбюджету України, Держфонду регіонального розвитку та місцевих бюджетів. П’ять кілометрів шляху вже капітально полагодили.

Йосип Борто, підсумовуючи зустріч, наголосив, що питання, порушені громадами цих сіл, болючі для них. Звісно, в ідеалі належало б розпочати реконструкцію діючого КПП чи побудову нового. «І ми це будемо робити, – наголосив Йосип Йосипович, – але це потребує часу, коштів, пошуку інвесторів тощо. Тому необхідно в стислі строки чергу з фурами розташувати до та за межами населеного пункту, відтак пропускати їх «пакетом» до КПП. Це – перший етап вирішення проблеми. Далі необхідно знайти земельну ділянку, інвестора та облаштувати відповідний термінал із необхідним сервісом для водіїв – аж до остаточної реконструкції КПП за всіма вимогами євростандартів».

Учасники наради відвідали ще один КПП Виноградівщини – «Вилок» на українсько-угорському кордоні. Тут автомобільна черга розпочинається з бетонного моста через Тису. Щоб розвантажити його, посадовці вирішили: необхідно забрати зупинку, облаштувати три дорожні смуги, нанести розмітку та проводити запуск виключно з повороту ліворуч. А для цього необхідно на рівні райради затвердити Схему дорожнього руху на цій ділянці, узгодивши її з відповідними дорожніми службами краю, інформує прес-служба облради.

Будьте першим, хто прокоментує цю новину!

Залишити коментар

Вашу електронну пошту не буде опубліковано.


*