ЧАС МІНЯТИ ШИНИ,

бо на літніх далеко не заїдеш…

Сонячна осіння погода враз може змінитися на дощову й холодну. Вночі стовпчик термометра став опускатися нижче нуля, замерзають калюжі на дорогах. Настав, отож, час заміни коліс на автомобілях із літніх на зимові.

«Це пора, коли потрібно діставати гаманець і неабияк розкошелюватися, — каже водій із двадцятилітнім стажем Василь Довганич. – Якщо ви на своєму авто їздили щодня, то така гума на новий зимовий сезон уже не годиться, потрібно купувати нову, а вона виросла в ціні гривень на 50, а деякі види й на сотню і більше».

…На мукачівському ринку «ГІД» біля яток, де торгують шинами, спостерігається у ці дні неабияке пожвавлення. Одна за одною під’їжджають автівки і завантажуються зимовою гумою. «Ще позавчора цей продавець дрімав на сонечку, — розповідає той же автолюбитель Василь Іванович, — а нині, дивіться, біля нього вже навіть черга. Комплект зимових шин коштує щонайменше 2 тис. грн., але водії, не торгуючись, купують шини і поспішають у шиномонтажні майстерні».

Там нині також панує ажіотаж. «Та мені зараз ніколи вгору глянути, — каже майстер­шиномонтажник Андрій, — не встигаємо удвох з напарником обслуговувати клієнтів. Власник майстерні продовжив наш робочий день з 18-­ї до 20-­ї години. Замовлень справді дуже багато».

Водії нарікають, що деякі власники майстерень, скориставшись ажіотажним попитом на їхні послуги, тихцем збільшують їхню вартість. Так, якщо ще донедавна заміна гуми з балансуванням колеса коштувала 20 гривень, то тепер уже подекуди 30 чи й більше.

«Та хіба 30 гривень за заміну шини, рихтовку диска й балансування колеса дорого, — ніяк не може збагнути власник майстерні. — Гроші нині так знецінилися — це жах. Ви сердитеся, що ми збільшили ціну, а скажіть­но, що нині не подорожчало?! Навіть хліб, ціна на який регулюється державою, і той додав у вартості. І це тільки початок. Побачите, що буде з цінами тоді, як підстрибне долар до 8,50—8,80 гривні».

Неабияк потирають руки сьогодні не тільки продавці гуми та шиномонтажники, а й в ятках, що торгують акумуляторними батареями. Саме цієї пори виходять з ладу акумулятори, котрі ще влітку сяк­так можна було підзарядити й поїхати. А ось зараз на таких далеко не заїдеш. У легковиків, які не паркуються в теплих гаражах, а ночують на вулиці, вранці ніяк не запускаються двигуни, їх потрібно брати на буксир або ж штовхати. Кому таке сподобається?

«Я порахував, що перехід автомобіля з літього періоду на зимовий обходиться до трьох тисяч гривень, — зауважує ще один автомобіліст Юрій Микита, — і то тільки за умови, що ви їздите не на іномарці, а на авто пострадянського виробництва. А якщо до цих витрат доплюсувати вартість тосолу та рідини для омивання скла й іншої подібної хімії, то вийде ще дорожче. Отож зараз їздити на роботу та у справах зручніше на громадському транспорті».

Однак яким дорогим би не виявився перехід автомобіля з літа на зиму, заощаджувати на цьому не варто, бо це — безпека.

«Минулорічної зими я не встиг поміняти гуму, — розповідає Микола Лакатош, — Сталося так, що в снігову негоду конче потрібно було виїжджати з гаража. На ожеледиці, що вкрила асфальтівку, я не зміг втримати авто, і воно з’їхало в кювет. Ми з дружиною отримали важкі тілесні ушкодження і тривалий час провели на лікарняних ліжках. До того ж ремонт автівки обійшовся недешево. Тепер, маючи уже гіркий досвід, поміняв шини заздалегідь».

Отож, щоб не опинитися, Боже борони, у подібній ситуації, варто розкошелитися, вчасно поміняти гуму і належно підготувати свого сталевого коня до експлуатації в зимових умовах.

Віталій ПУМПИНЕЦЬ.
м. Мукачево.

Будьте першим, хто прокоментує цю новину!

Залишити коментар

Вашу електронну пошту не буде опубліковано.


*