нові ЛІСОВІ ДОРОГИ:

на черзі Великоберезнянщина

Одним із найбільших досягнень 2017-го для лісівників краю, безперечно, є будівництво лісогосподарських доріг у раніше не бачених обсягах. На поточний рік заплановано прокладання понад 28 км земляного полотна, ще 27 км – облаштування, тобто засипка щебеневою сумішшю. Передбачений і капітальний ремонт 18 км старих шляхів.

Керівник ЗОУЛМГ Валерій Мурга каже: «Такі дороги вирішують відразу кілька питань. У першу чергу істотно покращується охорона лісів від пожеж. Гірська місцевість, у якій вони прокладаються, не дає легкого доступу до зелених масивів, тож у випадку загорання загасити його вкрай важко. З появою лісового шляху сюди зможе проїхати будь-яка пожежна техніка, плюс поруч створюються спеціальні пожежні водойми. До того ж якісні дороги дають доступ до лісосічного фонду Закарпаття, задовільний технічний стан шляхів створює кращі умови для використання лісових ресурсів із застосуванням сучасних природоощадних технологій, зниження затрат, покращення рівня безпеки та захисту лісових угідь. А головне – лісові дороги слугують місцевим мешканцям, адже скорочують шлях у три-чотири рази, з’єднуючи райони.

Найбільші обсяги робіт цьогоріч ведуться в Міжгірському, Рахівському, Брустурянському, Мокрянському та Ясінянському держлісгоспах. Однак не відстають і Перечинщина та Березнянщина. До прикладу, в ДП «Великоберезнянське ЛГ» триває облаштування лісової автомобільної дороги в Чорноголівському лісництві, земляне полотно якої завдовжки в 1 км побудоване за попередні роки. Директор цього господарства Ольга Олень зазначає: на цей шлях є погодження від ВО «Держліспроект», позитивний висновок лісівничо-екологічної експертизи робочого проекту від «УкрНДІгірліс» ім. П. С. Пастернака, розроблена проектно-кошторисна документація. На кінець жовтня тут здійснили відновлювальні роботи з облаштування водовідвідних каналів та впорядкували відкоси, частково зруйновані внаслідок погодно-кліматичних умов минулого осінньо-зимового періоду. Оскільки майбутня лісова дорога розташована в гірській місцевості, тут часто були зсуви внаслідок сильних опадів, тож полотно періодично треба поправляти. До речі, запроектована дорога не те що не завдаватиме шкоди навколишньому середовищу, а ще й запобігатиме ерозійним процесам укосів. А в подальшому конструкція зміцнення земляного полотна та водовідвідної споруди повинна забезпечувати стійкість укосів у процесі всього терміну служби автодороги.

У свою чергу головний спеціаліст відділу лісового господарства ЗОУЛМГ Василь Хміль розповідає, що впродовж 800 метрів лісівники Великоберезнянського держлісгоспу вже зробили засипку земляного полотна грунтогравієм, уклали п’ятиметрові перепускні труби в 5 місцях, укріпили вхідну та вихідну частини водопропускних труб бутовим каменем. І вже цього тижня завершуються роботи з облаштування лісового шляху. Правда, поки що проїхати ним можна якщо не на джипі, то на достатньо прохідній автівці.

Будьте першим, хто прокоментує цю новину!

Залишити коментар

Вашу електронну пошту не буде опубліковано.


*