Угорщину і Україну відтепер єднатиме ще й велодоріжка

На Виноградівщині відбулося офіційне відкриття велодоріжки з Вилока до Пийтерфолво, яку прокладали дві країни. Поки що в експлуатацію введено першу чергу між населеними пунктами Вилок та Тисабекень — завдовжки 3150 метрів.

Велодоріжка була побудована в рамках проекту , «Інтегрована система велосипедних туристичних шляхів вздовж українсько-угорського кордону” HUSKROUA/1001/012 за підтримки Європейського Союзу та фінансування Програми прикордонного співробітництва ЄІСП «Угорщина—Словаччина—Румунія—Україна” 2007—2013. Основні організатори — Центр українсько-угорського регіонального розвитку, Служба автомобільних доріг у Закарпатській області, Музей ім. Ондраша Йовша (Угорщина), сільська рада с.Береґшурань (Угорщина).

«Цей проект спільно з угорцями ми готували 4 роки, — розповів Йосип Торпої, директор Центру українсько-угорського регіонального розвитку. – Євросоюз підтримав нашу ідею. Ця частина велодоріжки складає 3150 м, її бюджет — понад 100 тис. євро. Будується ще одна частина Берегово—Астей (КПП «Лужанка») протяжністю 3900 м, разом — майже 7 км».

Втім, облаштуванням велодоріжки закарпатські партнери проекту не обмежилися. На Закарпатті відтепер вперше в Україні працюють велогіди. 15 осіб пройшли спеціальне навчання, володіють кількома мовами та можуть вільно проводити екскурсії «верхи» на велосипеді. «Нещодавно ми здійснили велотур протяжністю 330 км до Шарошпотока та Ніредьгази в Угорщині, й провідники склали іспит вже на практиці, — каже Йосип Торпої. – В Угорщині у рамках проекту нашими партнерами побудовано велозупинки. Їх ми побачимо у наступному турі, коли відкриватимемо черговий відрізок велодоріжки».

Генеральний консул Угорської Республіки в м.Берегово Іштван Товт зауважив, що така інвестиція Євросоюзу слугує для розвитку туризму і здорового способу життя. Проект є практичним і для населення, мешканці тепер можуть легше потрапити один до одного на фестивалі, які часто проводять на Виноградівщині, Берегівщині та в Угорщині. «Так і має бути, географія одна, нас відділяють тільки кордони, — сказав Іштван Товт. — Це тільки перша велодоріжка, робота буде продовжуватися».

Василь Маркович, начальник Служби автомобільних доріг у Закарпатській області зауважив, що це вже не перший проект з угорськими партнерами. Три роки тому за підтримки ЄС перебудували міст до пунктів пропуску Вилок—Тисабеч (близько 2 млн. грн.). Здійснили реконструкцію під’їздів у Дзвінковому і Косино.

Шандор Ковач, заступник голови Загальних зборів Саболч-Сатмар-Березької області, учасник проекту з угорського боку, додав: «Їздити на велосипеді надзвичайно корисно, особливо в Україну. Адже тут можна придбати чимало солодощів, тому велосипед допоможе ласунам тримати себе у спортивній формі».

Гості на практиці продемонстрували зацікавлення велопереїздами: після перерізання святкової стрічки сіли на велосипеди і поїхали.

Ірина БРЕЗА.

Будьте першим, хто прокоментує цю новину!

Залишити коментар

Вашу електронну пошту не буде опубліковано.


*