Середа
25 квітня 2018 р.
Електронна версія газети
Нехай у ваш дім приходять тільки добрі новини

«В ЖИТТІ й БІЗНЕСІ НЕ МОЖНА ЗУПИНЯТИСЯ НА ДОСЯГНУТОМУ», –

вважає керівник найсучаснішого в Україні заводу Андрій Хрипта

Віднедавна відоме щедрими теплицями село Великі Ком’яти на Виноградівщині привернуло до себе увагу ще одним потужним брендом – модерним заводом «Харчових технологій Закарпаття», який є лідером на українському ринку переробної промисловості.

Його продукція популярна серед власників вибагливих споживачів – кішок і собак. Величезні партії сухого корму, виробленого у В. Ком’ятах, відправляють в усі наші області та сусідні країни. Корм преміум- та економ-класу (кілька десятків найменувань) став популярним і знаним під торговими марками «Пан пес», «Пан кот», «Carpathian pet food». Про попит на продукцію свідчить те, що вже кілька років поспіль підприємство нарощує надсучасні лінії, будує нові цехи, аби забезпечувати потреби замовників.

«Новітнє обладнання світових компаній у закарпатському селі – це не питання амбіцій, – пояснює засновник компанії Андрій  Хрипта, – а нормальна передумова для того, щоб корм відповідав високим стандартам, потребам домашніх тварин». Перш ніж це усвідомити, він пройшов тривалий непростий шлях. Спроби створити перше підприємство в Україні з виробництва корму для тварин припали на початок 2000-х. Доля занесла його аж у Крим, де робив перші кроки до успіху, у 2006-му переніс фірму в рідний край. Знайшли й відповідний майданчик у В. Ком’ятах – будівлю консервного заводу, який простоював багато років. На перших порах тут розмістили обладнання.

Після відчайдушних спроб зробити якісну продукцію силами вітчизняних фахівців стало зрозуміло, що їхніх знань недостатньо. В Україні та на пострадянському просторі не було досвідчених спеціалістів у цій галузі, тому молоде запідприємство залучило високопрофесійних технологів із Франції. А згодом підписали контракт про постачання сучасного обладнання, виробленого за американською ліцензією, яке змонтували в 2012-му. І навчання, і монтаж установок цеху проводили зарубіжні спеціалісти. Ставки на світові технології виправдали себе, оскільки корм для собак і кішок відразу здобув високу популярність в Україні, а згодом – за її межами. Французькі фахівці були приємно вражені відповідальністю персоналу, особливо технологів, які швидко опанували випуск високоякісної продукції. Торгова марка «Пан-пес», «Пан-кот», стала стрімко завойовувати ринок. За рік розширили приміщення, підняли дах, змонтували силосні башти для зберігання зернових культур та ввели в експлуатацію електронну завантажувально-дозуючу систему.

Усі лінії, отримані від виробників найсучасніших технологій, мають американське, англійське, шведське та японське походження. «Ми почали курс на повну автоматизацію процесу, – розповідає Андрій Іванович. – У технологіях виробництва корму будь-яке відхилення від норм може позначатися на якості. Тому намагаємося мінімізувати людський фактор. В ідеалі роль працівника має звестися до того, щоб натиснути кнопку. А вже завод «сам» готує сировину до переробки, проводить дозування сумішей, з точністю до секунди і градуса температурного режиму проводить змішування, сушіння й гранулювання виробів, які, знову-таки, з аптечною точністю фасує в пакети».

Фактично, весь завод – це надсучасний робот, який спроможний самостійно регулювати баланс сумішей, встановлювати норму пакування. Найдорожчим у цьому організмі є, звичайно, «мозок-аналізатор» – невеличка комп’ютерна установка, здатна ідеально перевіряти співвідношення необхідних частин у продукції. Сучасна лабораторія слідкує й за тим, щоб на переробку потрапила тільки якісна сировина. Вимоги до постачальників максимальні, у першу – щодо виконання умов. Але й при цьому жоден вантаж не допускається на завод без ретельної перевірки. Транспорт із сировиною чекає на майданчику за межами території, поки не зроблять аналіз. Якщо сировина якісна – ласкаво просимо, якщо ні – машину не впускають. Після того, як завод виконає всю процедуру виробництва, на виході працівникові навантажувача залишається лише підняти піддон із пакетами та переставити його в кузов автомобіля. Унаслідок механізації та автоматизації на заводі вистачає кількох людей.

Важливу роль приділяють екології. Побутових відходів та шкідливих викидів у атмосферу немає. Підприємство отримало ISO 22000/HASP, тобто міжнародну сертифікацію якості та безпеки харчової продукції.

Тим часом, споживчий ринок змушує до подальшого розвитку.  «На певному етапі, – продовжує  Андрій Хрипта, – стало зрозуміло, що треба розширювати асортимент – якщо ти розпочав свою справу, то більше не можеш зупинятися. Бо це рівнозначно деградації. Особливо на тлі ринку, який стрімко розвивається. Як тільки дозволяєш собі послаблення, вважай, що неминуче настане виробнича криза». Тому прийняли рішення розпочати випуск консервованого вологого корму – паучів. Принцип роботи той самий, що і з сухим, – потрібен точний баланс м’яса та інших складових, аби чотирилапий споживач був задоволений. Для нового виробництва в рекордні строки звели корпус, тривають внутрішні роботи, вже  в дорозі найсучасніше обладнання – теж від кращих світових брендів: Австрія, Німеччина, Франція, Голландія та Японія.

– Нові технології, – наголошує Андрій Іванович, – це неминуча умова конкурентоспроможності на світовому ринку. Варто зосереджуватися на справі, яку знаєш та любиш, і рухатися тільки вперед. Це стосується не лише виробництва, а й суспільства взагалі. Потрібне позитивне мислення. А бачити в усьому негатив – це хворобливий стан,  який жодної користі не приносить. В Україні сьогодні, як ніколи, відкриті можливості для започаткування своєї справи.

Василь ГОРВАТ

новини

Calendar

Пн
Втр
Срд
Чтв
Птн
Сбт
Ндл
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
March 2018
 


...